Design mint befektetés

Itt leginkább az éttermi példákra szeretnék hivatkozni, mivel ezen enteriőrök esetében a leglátványosabb az átalakulás és egyúttal a legjobban mérhető a különbség a forgalomban az előtte-utána állapotok szerint.

A 2008-2009-ben induló válság viszonylag hamar az éttermi szolgáltatást is elérte, aminek köszönhetően az alacsony szinten szolgáltató vendéglátó egységeknek szépen lassan eljött a vég, ha nem gondolkoztak. Ez a piaci környezetet tekinthetjük inspiráló hatásúnak is, ugyanis el kell kezdeni gondolkozni, kilépni a megszokott keretek közül, elhagyni a komfort zónát és kitalálni azt, ami a legközelebb áll az üzemeltetőhöz, tulajdonoshoz és újra beindítja, vagy elindítja az üzletet. Erre a kedvenc példám az Encsen működő „Anyukám mondta” nevű étterem, pizzéria. A sikertörténet már-már meseszerű, és mindenképpen megindító. Nagyon jól példázza, hogy lehet ötlettel és kitartással felülemelkedni a körülményeken.

A La Maréda projekt

Ha nem is ilyen storyval, de egyre több a jó étterem országszerte, akik leginkább a minőséggel tűnnek ki a tömegből. A minőségen túl, viszont nagy százalékuk elérkezett arra a szintre, hogy fontossá vált a megjelenés, a belsőépítészeti kialakítás is. Így történt ez Győrben is a La Maréda étterem életében.

A La Maréda Győr egyik legelismertebb étterme és már országos szinten is híre megy. Az étterem nagyon magasan értékelt a Tripadvisorba és Gault&Millau Sipkát is kapott, de a tulajdonos szerint egy valami mindig hibázott, az pedig a hangulat volt. 2014-ben eljött az ideje az átalakításnak és szerencsére a La Maréda étterem vezetője ránk talált.

Az enteriőr átalakítása során szinte az egész vendégteret szétbontottuk és új belsőépítészeti koncepció mentén újraépítettük. Az átalakítás a tulajdonos elvárásait is felülmúló ütemű és mértékű vendégszám emelkedést eredményezett, ami nem csak egy hirtelen fellángolás volt, hanem az étterem egyfajta emelkedése.

A részletekért kérem nézze végig a pár perces filmet a projektről.